Monday, January 18, 2016

Happy Ending

Betul ke yang semua akan happy ending ?

Aku tak tahu semua perempuan ataupun setengah je..
Tapi, bila perempuan tu duk melayan cerita.
And when it comes to an end, some akan berangan.
Me includes.

Haha...

Life will not turn out everything to an happy ending. In this dunya.
But in sha Allah of course, in the akhirah.

Jadi, kalaulah apa yang kita harapkan tu tak jadi.
Takpe.
Allah tau yang lebih baik.
Sebab Dia Maha Mengetahui.
Dan Dia Maha Melindungi.

Dan, Dia nak pelihara kita.
Di akhirat.

Sakit sekejap di dunia takpe.
Jangan sakit sekejap di akhirat.

p/s: In sha Allah, aku akan berkongsi sedikit pengetahuan yang aku dapat dari satu seminar mengenai tafsir Surah Yusuf. Cerita-cerita dia di sebalik surah tersebut. In sha Allah akan sampaikan sebaik mungkin dan moga-moga kuat untuk istiqamah dalam menyampaikan. 

May Allah gather us in Jannah. 

Tuesday, January 12, 2016

Membetulkan

Apakah kamu boleh menjaga seseorang 
jika kamu masih belum mampu menjaga dirimu sendiri ?

Apakah kamu boleh mendidik seseorang
jika kamu masih belum mampu mendidik dirimu sendiri ?

Betulkan diri kamu dahulu.
Jika sudah kukuh,
Carilah orang yang boleh membetulkan lagi dirimu.
Dan kamu juga boleh membetulkannya.



Friday, January 8, 2016

Waktu

Hati rasa kosong
Sangat kosong

Dan saat tu jugak kau seperti
tak tahu nak buat apa
tak tahu nak cakap apa
tak tahu nak respons macam mana

Dan saat tu
Kau sebenarnya buntu waktu

Ye.
Aku perlukan waktu

Saturday, January 2, 2016

Little Stars on Earth

Stars.

Yes. 
Everyone is a star.
Which means there is something, something inside he/she 
that made him/her DIFFERENT from others.

Certain people are gifted.
But EVERYONE is a gift.

Whatever you are.
Whoever you are.
Wherever you are.

You are a GIFT.

From He.
To us.

There's must be something incredible values within you which make
Allah had honored you to become a person in this world.
This dunya.




Taare Zameer Par
Little Stars on Earth.

Friday, January 1, 2016

2016

Dah 2016.
So, aku dah 21.

21.

21!!

Haha. How time flies.

Untuk 2015 aku.
Mungkin macam tak banyak yang dilakukan.
Tapi pada akhir 2015, aku mula untuk tanamkan azam untuk bantu komuniti.
Bantu mereka yang memerlukan.

Sebab we make a life by what we give.
Giving ni the best feeling tau.

Macam contoh kau masak banyak-banyak.
Then, orang makan habis semua makanan kau masak.
You will really feel the joy.

SANGAT HAPPY !

2015 aku lagi...
Finishing my first year in UMT and starts on second year.
As food technology student.
Sometimes, I'm a little bit afraid of the amanah of being these course student.

Amanah to Allah.
To people around me.

Belajar ni susah.
Mana-mana kau belajar semua susah.
Tapi, believe, kau ada Allah.

And yes. I really put my trust on Him.

-------------------------------------------------------------------------------------------

So, untuk 2016 pulak...

Aku harap segala plan untuk 2016 berjalan lancar. In sha Allah.

Aku harap aku belajar dari kesilapan aku sebab manusia yang bodoh ialah manusia yang jatuh pada lubang yang sama dua kali.

I want to be the best of me. In being a solehah daughter, good student and most important, a better slave of Allah.


May Allah ease your 2016 journey.